یزدفردا: شهردار شهر حمیدیا در یزد یکی از طرحهای عمرانی مهم این شهر در سالجاری را ساماندهی بلوار شهید دشتی خواند و گفت: در قالب این طرح کارگاه‌های مزاحم شهری باید به شهرک ۲۹ هکتاری در محدوده محمدآباد منتقل شوند.

به گزارش یزدفردا: «علیمراد الله وردی» امروز نهم اردیبهشت ماه در حاشیه بازدید خبرنگاران از طرحهای عمران شهری حمیدیا ضمن تبریک روز شوراها، اظهار کرد: بودجه شهرداری در سال گذشته ۱۸۰ میلیارد تومان بوده که با افزوده شدن متمم بودجه، در نهایت جمعاً ۲۰۲ میلیارد تومان آن وصول شده و برای امسال نیز ۳۰۰ میلیارد تومان بودجه برای شهرداری  پیش‌بینی‌ شده است.

وی گفت: هرچند معمولاً شهرداری‌ها مجاز به صرف ۴۰ درصد اعتبارات خود در حوزه عمرانی و مابقی در بخش جاری هستند ولی در سال گذشته با اهتمام شهرداری و شورا برای تامین زیرساختهای شهری، ۸۲ درصد اعتبار شهرداری در بخش عمرانی و ۱۸ درصد صرف بخش جاری شد.

الله وردی ضمن بیان این که حمیدیا جزو اولین شهرهایی در استان بوده که برنامه پنج ساله آن مصوب شده است، گفت: خوشبختانه طرح‌های شهرداری مطابق برنامه پیش می‌رود.

وی با بیان این که امنیت بوستانهای شهر را در اولویت قرار داده‌ایم، گفت: در اغلب بوستانهای اصلی شهر مانند بوستان ولی رشتی، نگهبان سه شیفت برای تامین امنیت این مجموعه‌ها داریم.

شهردار در ادامه به بوستان ولی رشتی اشاره و عنوان کرد: زمین این بوستان به وسعت ۱۴ هزار و ۵۰۰ متر مربع توسط ورثه ولی رشتی وقف شده و اجرای بوستان در بازه زمانی یکساله با اعتبار ۱۲ میلیارد تومان انجام شده و اکنون اقدامات جزئی آن مانند رنگ‌آمیزی نرده‌های پیرامونی پارک در حال انجام است.

وی افزود: علاوه بر ایجاد نمازخانه و زمین بازی، تعداد یک هزار درخت نیز به این مجموعه اضافه شده و بخشهای دیگری مانند ایجاد فضای دوچرخه سواری آن در حال انجام است.

وی از بهره برداری بوستان شهردار تا چند ماه آینده خبر داد و گفت: تلاش داریم بوستانهای شهر را با کاربری‌های خاص اجرا کنیم که در همین راستا اولین بوستان کتاب حمیدیا را در حال اجرا داریم.

الله وردی با اشاره به سیل‌های چند سال اخیر و خسارات وارده به شهر، گفت: در همین راستا یک مخزن ۱۵۰۰ مترمکعبی برای مهار روانابهای شهر ایجاد شد که در بارندگی اخیر به خوبی آبگیری شد و سعی داریم طبق برنامه دو مخزن دیگر را نیز برای مهار روانابها ایجاد کنیم.

وی خاطرنشان کرد: طرح عمرانی ویژه شهرداری در سال جاری ساماندهی بلوار شهید دشتی است که امیدواریم با تعامل شهروندان و رسانه‌ها شاهد تسریع در اجرای آن به منظور رفاه و آسایش بیشتر مردم باشیم.

وی در این باره تصریح کرد: طرح ساماندهی بلوار دشتی در چهار فاز طراحی شده که فاز نخست آن در قالب تعویض رویه آسفالت و زیبا سازی از میدان آقابایی تا میدان محمد رسوالله(ع) عملیاتی و انجام شد.

شهردار ادامه داد: فازهای بعدی این طرح با جداسازی آب فضای سبز، سامان‌دهی پیاده‌رو و جابجایی کارگاه های مزاحم شهری مستقر در بلوار و انتقال آنها به شهرک ۲۹ هکتاری در نزدیکی محمدآباد و نیز محدودسازی دسترسی ها به بلوار با ایجاد باغچه های فضای سبز در جوار بلوار و تعویض رویه آسفالت در حال انجام است.

وی برآورد اولیه اعتبار مورد نیاز این طرح را ۳۵ تا ۴۰ میلیارد تومان پیش بینی کرد و گفت: ساماندهی میدان محمد رسول الله(ص) را نیز در دستور کار داریم.

الله وردی همچنین گفت: ایجاد فضاهای جذب سرمایه گذاری را با جدیت در شهرداری حمیدیا دنبال می کنیم و به صورت ویژه در این باره برنامه ریزی و در تلاش برای تدوین اطلس سرمایه‌گذاری شهر هستیم.

وی به طرحهای آزادسازی شهرداری نیز اشاره و عنوان کرد: تکمیل خیابان امیرالمومنین(ع) را با اولویت در دست اقدام داریم که در همین راستا طی سال گذشته فاز نخست این معبر که حد فاصل بین بلوار دشتی و بلوار پاسداران است، ۱۰۵۰ مترمربع از پلاک‌های در مسیر با اعتبار ۱۶ میلیارد تومان آزادسازی شد.

وی با بیان این که زیرسازی و آسفالت بخشی از این مسیر انجام و تکمیل آن در سه ماه آینده دنبال خواهد شد، افزود: آزادسازی کوچه ۶۰ پاسداران و کوچه دشتی پور را دنبال می کنیم و در مورد بلوار جهاد - مدرس نیز نیازمند سه هزار میلیارد تومان اعتبار است که امیدواریم با همکاری مسئولان استان و اجرای مصوبات مربوطه عملیاتی شود.

 

شهردار حمیدیا یکی از مهمترین مشکلات شهر را اراضی در حریم آن ذکر کرد و گفت: آزادسازی و ساماندهی بخشی از بلوار شهدای زن تا جاده دهنو را در دستور کار داریم که امیدواریم امسال به سرانجام برسد.

وی به مراحل تکمیلی فرهنگ‌سرای اندیشه غدیر حمیدیا اشاره و اظهار کرد: این فرهنگ‌سرا در مجموع دارای سه هزار مترمربع زیربنا شامل طبقات همکف و طبقه اول و البته پشت‌بام به‌ صورت روف گاردن است.

وی با بیان این که سالن همایش های این مجموعه در زیرزمین با ظرفیت ۱۸۰ نفر ایجاد شده‌ است، اضافه کرد: برای این مجموعه فضاهای متنوع فرهنگی برای استفاده عموم شهروندان حمیدیا در نظر گرفته شده‌ است.

به گفته وی، تاکنون ۲۶ میلیارد تومان برای این طرح هزینه شده و پیش‌بینی می‌شود با اعتباری حدود ۳ میلیارد تومان دیگر طی دو تا سه ماه آینده آماده بهره‌برداری کامل شود.

شهردار یادآور شد: سال گذشته ۳۰ هزار مترمربع پیاده روسازی در شهر انجام و ادامه این طرح در شهر را طی سال جاری پیگیری می‌کنیم.

الله وردی در پایان از ساماندهی روشنایی معابر اصلی شهر و پیگیری تامین روشنایی مناسب سایر معابر خبر داد و گفت: موضوع فاضلاب شهر حمیدیا نیز بسیار کند پیش میرود که امیدواریم با همکاری مسئولان آبفا سرعت بیشتری بگیرد.

  • نویسنده : یزدفردا
  • منبع خبر : خبرگزاری فردا